Voor een relatie in Venlo zijn wij op zoek naar een Assistent Planner Benelux

Functie omschrijving:

  • Eerste aanspreekpunt/ vraagbaak voor enkele vaste klanten, zowel per telefoon als via e-mail;
  • Invoeren van ordergegevens in het transportsysteem;
  • Maken van laad- en losopdrachten en versturen naar de diverse vervoerders;
  • Afwerken dossiers ten behoeve van facturatie;
  • Uitzoeken en zo mogelijk oplossen van onregelmatigheden zoals manco’s en POD’s;
  • Je hebt contact met zowel eigen chauffeurs, partners, interne afdelingen (bv. de export afdeling) als ook de klant;
  • Overige voorkomende werkzaamheden t.b.v. een goed functionerende afdeling;
  • Je maakt deel uit van een jong en ervaren team wat dagelijks 40+ voertuigen aanstuurt binnen de Benelux.

Functie eisen:

  • Je beschikt over een MBO werk- en denkniveau;
  • Je hebt affiniteit met transport en logistiek;
  • Werkervaring in de logistiek is een grote pre;
  • Je beheerst de Nederlandse taal in woord en geschrift, Duits is een pre;
  • Je bent administratief sterk, secuur en accuraat en je werkt nauwgezet met klantengegevens;
  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden en je legt gemakkelijk contact met klanten;
  • Je presteert goed in een relatief hectische werkomgeving, bent stressbestendig en bereid een stapje extra te zetten.

Do you master the Chinese language? Do you have a flexible and hands-on attitude? And are you eager to learn? Then you might be the new Administrative Assistant Rail & Road Transport we are looking for.

The company stands for Borderless Logistics. They are growing every year and a Transport & Project team has been set up to further realize this growth ambition. To strengthen this team, we are looking for a colleague who becomes the link with the parent company in China. It is therefore crucial that you master the Chinese language and also understand the culture. Besides that, you will provide administrative and operational support to the team with logistics projects and requests.

You will work in a small team so that you can discuss quickly with each other and take action. The team is varied, both young talents and experienced colleagues. In this position you have the opportunity to develop yourself and to take more and more responsibility.

 

What are you going to do?

  • Registration of current requests and quotes;
  • Follow-up of ongoing shipments;
  • Administrative handling of shipments;
  • Keeping customers informed of status, progress and updates;
  • Create and schedule orders in our TMS (Transport Management System);
  • Send orders to our carriers;
  • Communicator with the parent company and other contacts in China;
  • Building a network with our Chinese colleagues;
  • Think proactively and see opportunities.

 

Your profile

  • You have knowledge of and experience with Chinese language, culture and traditions;
  • You have completed at least an intermediate vocational education;
  • Experience in the logistics sector is an advantage;
  • You are accurate and administratively skilled;
  • You are flexible, a team player and not afraid to pick up the phone;
  • You have written and oral communication skills in Chinese and English. Basic communication skills in Dutch are also required;
  • You have the ambition to grow within our organization.

Beheers jij de Chinese taal? Heb jij een flexibele en hands-on instelling? Ben je administratief sterk? En ben je leergierig? Dan ben jij wellicht de nieuwe administratieve kracht  die wij zoeken.

Onze klant staat voor Borderless Logistics. Elk jaar groeien ze enorm en om deze groeiambitie verder te kunnen realiseren, is er een Transport & Projectteam opgericht. Ter versterking van dit team zijn ze op zoek naar een medewerker die aan de ene kant de schakel wordt met het moederbedrijf in China. Het is daarom van cruciaal belang dat je de Chinese taal beheerst en ook de cultuur begrijpt. Aan de andere kant ga je het team administratief ondersteunen bij de logistieke projecten en aanvragen.

Je komt in een klein team te werken waardoor je snel kan schakelen en overleggen. Het team is variërend, zowel jonge talenten als ook ervaren collega’s. In deze functie heb je de mogelijkheid om jezelf te ontwikkelen en steeds meer verantwoordelijkheid te nemen en krijgen.

 

Wat ga je doen?

  • Registratie van actuele aanvragen en offertes;
  • Opvolgen van lopende shipments;
  • Administratieve afhandeling van zendingen;
  • Klanten op de hoogte houden van de status, voortgang en updates;
  • Orders aanmaken en inplannen in ons TMS (transportmanagementsysteem);
  • Orders naar onze carriers sturen;
  • Je bent een van de  schakels met het moederbedrijf in China;
  • Opbouwen van een netwerk met onze Chinese collega’s;
  • Proactief meedenken en kansen zien.

 

Jouw profiel

  • Je hebt kennis van de Chinese taal, cultuur en tradities;
  • Je hebt minimaal een afgeronde mbo opleiding;
  • Ervaring in de logistieke sector is een pre;
  • Je bent secuur en administratief onderlegd;
  • Je bent flexibel, een teamplayer en niet bang om de telefoon te pakken;
  • Je beschikt over goede schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden in de Engelse en Chinese taal. Basis communicatieve vaardigheden in het Nederlands is tevens een vereiste;
  • Je hebt de ambitie om te groeien binnen onze organisatie.

Voor een relatie in Venlo zijn we op zoek naar een medewerker Customer Service.

Functieomschrijving:

Voor onze locatie in Venlo zijn wij op zoek naar een medewerker Customer Service. Je hebt de mogelijkheid om samen te werken met ons in een nationaal en internationaal opererend bedrijf en je fungeert als schakel tussen klant, carriers en andere afdelingen.

 

Taken:

– Intermediair tussen klant (nationale en internationale), carriers en andere afdelingen zodat

het interne en externe proces optimaal zal verlopen.

– Assisteren bij de introductie en begeleiding van nieuwe klanten of nieuwe trajecten van

bestaande klanten. Zowel intern als extern (carriers en klanten)

– Het managen van zowel interne als externe vervoerders

– Het bewaken van gemaakte (operationele) afspraken met klanten op basis van geleverde

input, KPI’s m.b.t. de dienstverlening etc.

– Het signaleren van tekortkomingen in de dienstverlening en na, overleg met de

leidinggevende, initiëren van corrigerende maatregelen

 

Profiel:

– MBO + (minimaal niveau 4) werk / HBO en denkniveau

– Uitstekende mondelinge en schriftelijke kennis van de Nederlandse, Engelse en Duitse taal

op business niveau is een must

– Uitstekende beheersing van het MS Office pakket m.n. Excel en Word

– Je werkt nauwkeurig, oplossingsgericht, klantgericht, bent een teamplayer, communicatief

vaardig, commercieel ingesteld, flexibel, proactief, leergierig, stressbestendig en

kostenbewust

Voor een relatie in Venlo zijn wij op zoek naar een Key Account Representative

Onze relatie is een wereldwijde logistieke dienstverlener. Ze hebben een breed scala aan diensten, bieden verschillende transportmogelijkheden aan en hebben mooie klanten in verschillende sectoren. Kwaliteit staat bij het bedrijf hoog in het vaandel. Ze denken met de klant mee in oplossingen, zijn innovatief, proactief en ondernemend. Ze bieden Borderless Logistics en een ongekende dienstverlening. De Key Account afdeling is dan ook een erg belangrijke schakel in onze organisatie.

Als Key Account Representative stel jij de klant centraal en bouw je een goede band en lange termijn relatie met ze op. Het is jouw verantwoordelijkheid om de klant met alle vragen te ontzorgen en om problemen op te lossen, het liefst nog voordat de klant er maar erg in heeft. Je overlegt niet alleen met de klant, maar hebt ook continu overleg met je collega’s.

Je werkt in een leuk team waarin samenwerking belangrijk is, ook met andere afdelingen. Samen zorgen jullie ervoor dat alle (logistieke) uitdagingen aan het einde van de dag zijn opgelost. Zo gaan jullie met een goed gevoel naar huis.

 

Wat ga je doen?

  • Verzorgen correspondentie, e-mails en telefonie met klanten;
  • Beantwoorden van klantvragen en/ of eventueel doorverwijzen/ overdragen;
  • Verstrekken van informatie over diensten;
  • Maken en nakomen van duidelijke afspraken met key accounts;
  • Ontvangen van opdrachten en deze verwerken in ons Transport Management Systeem;
  • Afmelden van zendingen in interne en externe systemen;
  • Bijhouden en opstellen van diverse rapportages;
  • Werken aan verbetering werkprocedures en aanmoedigen van initiatieven hiertoe;
  • Zorgdragen voor een juiste communicatie, afstemming en informatieoverdracht op zowel de afdeling Key Account als ook naar de andere afdelingen.

 

Jouw profiel

  • Je hebt minimaal een mbo werk- en denkniveau;
  • Je hebt een aantal jaren ervaring in een soortgelijke functie binnen de logistieke sector;
  • Je beschikt over goede kennis van de Nederlandse, Engelse en Duitse taal in woord en geschrift;
  • Je bent communicatief zeer sterk / mondig en hebt een klantgerichte houding;
  • Je bent accuraat, proactief, stressbestendig en een teamplayer;
    Je bent oplossingsgericht en hebt een “out of the box” denkwijze

Voor een relatie in Venlo zijn wij op zoek naar een Business & Data Analyst

Ben jij als young professional op zoek naar je eerste of tweede baan? Beschik je over een cijfermatig inzicht? En heb je affiniteit met logistiek? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Onze relatie is een internationaal logistiek dienstverlener. Ze zijn een actieve en grote speler in de logistiek en bedienen wereldwijd klanten uit verschillende branches.

Jaarlijks groeien ze enorm en ze hebben de doelstelling om deze groeicurve te behouden. Om dit te realiseren zijn ze ter uitbreiding van onze afdeling Tenders & Business op zoek naar een Business & Data Analyst. Deze afdeling heeft onder andere als taak het analyseren, beoordelen en uitwerken van tenders.

Indien (potentiële) klanten op zoek zijn naar een leverancier voor transport en logistiek wordt er vaak een tender uitgeschreven. Een tender kun je zien als een aanbesteding/ grote aanvraag waaraan meerdere logistieke dienstverleners deelnemen. Het Tender Team werkt de logistieke oplossingen uit en dient uiteindelijk een plan in waarin beschreven staat hoe we deze dienstverlening kunnen aanbieden en tegen welke kwaliteit en prijs. Kortom, je zorgt ervoor dat jouw concept beter is dan die van onze concullega’s en wij de dienstverlening aan de klant mogen gaan uitvoeren.

 

Wat ga je doen?

Je gaat jezelf verdiepen in tenderaanvragen en ontwikkelt jezelf uiteindelijk tot tender specialist. Maar wat houdt een tender aanvraag uitwerken nu precies in?

Je start met een verdieping in de eisen van de klant en met het analyseren van alle aangeleverde data in Excel. Vervolgens ga je in overleg met de Operations en Sales afdeling om de mogelijkheden te onderzoeken wat het bedrijf kan bieden. Met deze informatie maak je calculaties en kom je tot een totaal concept.

 

Je taken zijn met name:

  • In kaart brengen van de wensen en eisen van (potentiële) klanten;
  • Calculeren en uitwerken van tender aanvragen (RFI/RFQ);
  • Proactief bewaken van het tenderproces en opstellen van eigen planning;
  • Analyseren van data afkomstig uit Transport Management Systeem en Warehouse Management Systeem t.b.v. het opstellen van simulaties en nacalculaties;
  • Ondersteunen bij implementaties van nieuwe klanten indien een tender toegekend is;
  • Meedenken en inbreng geven tijdens het wekelijkse tender overleg;
  • Signaleren van verbeterpunten en deze samen met collega’s optimaliseren.

 

  • Jouw profiel
    Je hebt een afgeronde hbo opleiding (logistiek, economie of bedrijfskunde);
  • Je beschikt over een analytisch vermogen, bent kostenbewust en hebt een commercieel en cijfermatig inzicht;
  • Je bent accuraat en hebt oog voor detail;
  • Je kunt goed werken in een deadline gerichte omgeving en bent stressbestendig;
  • Je bent bekend met formules in Excel;
  • Je hebt affiniteit met logistiek. Ervaring in een soortgelijke functie is een pre, maar geen vereiste. Wij kunnen je intern verder opleiden en geven je deze kans;
  • Beheersing van Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift (Duits is een pre).

Voor een relatie in Sevenum zijn wij op zoek naar een Picker/Packer

Functie omschrijving:

  • Picken/packen

Functie eisen:

  • Engels of Nederlands kunnen spreken (op goed niveau) is een absolute must ivm de veiligheid

Aanvullende gegevens:

Werktijden van 12.00-19.00 uur

Voor een relatie in Venlo zijn wij op zoek naar een Orderpicker AGF

Functie omschrijving:

  • Picken van orders aan de hand van een lijst.
  • Sorteren van groente en fruit.
  • Dozen met groente en fruit op de juiste wijze opstapelen. dozen zijn allemaal anders maar moeten uiteindelijk recht staan zodat het niet om     kan vallen.
  • Controle uitvoeren of alle juiste goederen op de pallet staan.
  • Pallets insealen.
  • Goederen klaarzetten voor verzending d.m.v. een EPT.
  • Werken in een koele omgeving.

Functie eisen:

  • Werken in een koele omgeving
  • Ervaring in de AGF branche is gewenst (het mag b.v. ook een supermarkt AGF verantwoordelijke zijn)
  • Rijbewijs EPT
  • Rijbewijs Heftruck ( is een pre )
  • Echte Aanpakker ( fysiek zwaar werk )
  • Gemotiveerd zijn is heel belangrijk.
  • Werken met seizoen drukte.
  • Moet langere dagen willen werken in de seizoen drukte. ( deze uren mag je terug pakken in de rustige periode.
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal. ( vanwege het lezen van orders )
  • Je moet inzicht hebben in het stapelen om een rechte pallet te krijgen.

 

Voor een relatie in Venlo zijn wij op zoek naar een Medewerker Voorbewerking

Functie omschrijving:

  • Het verlijmen van schuimdelen aan een houten- of kunststofromp.
  • Het voorbewerken van 25% van alle modellen.

Functie eisen:

  • Gemotiveerd persoon.
  • Handig zijn.

Voor een relatie in Venlo zijn wij op zoek naar een Loodsmedewerker Nachtdienst

Functie omschrijving:

  • Het sorteren en verplaatsen van pallets/producten
  • Het laden en lossen van vrachtwagens.

Functie eisen:

  • Ervaring als loods medewerker / magazijnmedewerker;
  • Ervaring op de EPT is een must;
  • Ervaring op de heftruck is een pré;
  • Je bent een echte aanpakker en hebt geen probleem met overwerken.

Aanvullende gegevens:

Werktijden: 22.30 – 07.30 uur